10 maj 2009

Noro-kofta klar

En del koftor och tröjor går det fort att sticka. Från början hade jag tänkt att bara sticka slätstickning men så dök det upp en oväntad knut. Jag tog av garnet och nystade av lite för att kunna fortsätt sticka utan en skarp rand. En del av garnet jag nystade av blev till klöverblad på bakstycket och sen blev det lite blad huller om buller även på ärmar och fram. Det var lite osäkert om garnet skulle räcka till framkanten men det gjorde det. Nu återstår bara en lite tuss på ca 10 m av totalt 1200 m. Storleken på koftan blev alldeles utmärkt.

10 kommentarer:

Pernilla sa...

Den blev verkligen snygg. Noro-garn randar sig så fint (när där inte är knutar).

Stitchordie sa...

Den blev väldigt fin, och jag gillar färgerna. Tänker på havet, perfekt på en stenklippa sippandes varm choklad och blickandes ut över havet en sval sommarkväll:)

K sa...

Fin!
Gillar färgkombinationen och klövern.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

En så fin kofta, en sån man vill ha på sig jämnt.

mammaleena sa...

Oj vad fin den blev...Urläcker juh.... Ha det braaa

Marias stickning och läsning sa...

Verkligen jättefin. Sitter en lång stund och bara njuter. Både färgerna och klövrarna. Vad fiffig du är!

ylva sa...

Den blev ju jättefin! Jag tycker att klöverbladen gjorde väldigt mycket till koftan ... vilken tur att det var en knut på garnet !

Boel sa...

Superfin kofta och så turligt att du fick en knut på garnet så att klöverbladen kom med.

Boel

Anonym sa...

Det blev superfint med klöverbladen här och där!.. Det är bästa stickplagget i Noro som jag har sett. Snyggt gjort!

Mia stickar sa...

Den är helt fantastisk, så vacker så!