11 maj 2009

Sköldpadda och blommor

Nu har jag virkat en sköldpadda från den nya boken Virka amigurumi. Läs mer om boken och alla söta figurer här. Jag har virkat amigurumisar tidigare och även gjort några beskrivningar till Yll&Tyll. Det är ganska marigt att virka runt på de minsta delarna men det går. När jag satt här vid datorn kom jag på att när jag var scout en gång för länge, länge sen hette min patrull Sköldpaddan, ett exotiskt inslag i den svenska scoutrörelsens patrullnamn.

Blomrutorna är virkade av sockrestgarner och nu när jag har en bra virknål från Loveknitting hoppas jag kunna virka utan att få så ont i armen. Vad det ska bli av blommorna vet jag inte. Det får framtiden utvisa.

4 kommentarer:

Anna sa...

Fina virkade blommor! Det är lite mormor/farmor-känsla (vintage) över dem tycker jag. Eget mönster?
/Anna

EvaL8 sa...

Blomrutorna är från en japansk bok. Men jag har ändrat lite. Jag lägger ut min variant på bloggen någon dag den närmaste tiden.

Sussry sa...

Vilken ursöt liten sköldis!
Vackra blomrutor också.

Anna sa...

jättefin, ja du har tålamod, smart idé av restgarner.... ha det gott