9 maj 2009

Påsar och slöjd

En hel dag i Gysinge med smide, textiltryck och trevligt sällskap. Den här fina smidda metallkroken är en del av en flagga till Slöjdklubben. OBS! Det är inte mina saker. Jag avstod att banka och slå eftersom jag har en inflammation i armen. En av oss tappade sin nysmidda krok. Du som saknar den - hör av dig.

Tygtryck kunde jag klara av efter att ha täljt några stämplar. Det blev tyg till påsar, en är färdig och den andra som ska bli en spelpåse hann jag inte göra klar. Mer trevlig slöjd kan ni hitta här och här

1 kommentar:

Annika sa...

Åh vad jag gillar dina små möss.... söta små filurer... o vilket jobb.... svärdet som inte stelnade måste ju gå att stärka med sockerlag eller..... som dom gjorde förr med virkade korgar.... en dag på Gysinge är ju inte fel.... har länge suktat efter en tur dit men det är lite långt.... snygg flagga o kroken gillade jag..... smide är snyggt... påsar till lite av varje är ju en nödvändighet.... de som blev färdiga med väskorna fick göra små pungar av jeans.... med broderi o tvinnad snodd.... har ser det ut att bli ordentligt med regn idag så jag hoppas du har bättre väder... kram Annika