18 maj 2009

Städdag

Jag har städat och delat med mig av mina restgarner. Grisen i Säcken-bytet är postat.

Det lönar sig att dela med sig. Idag fick jag det här trevliga vykortet från Anna. Hon skickade det för att jag lärt henne att om man delar med sig får man något tillbaka. Jag fick ett kort. Tack Anna.Det här är bonaden med en dikt av Esias Tegnér. Bonaden kommer från en av min pappas mostrar. Den är väldigt blekt och just nu fungerar den som skydd för garnerna i en stor korg. Jag har städat en del av mina garnkorgar så nu har jag massor av nya idéer vad jag kan göra.

Jag hittade min sönderklippta frottéklänning från sent 60-tal. Den har blivit till en påse som vi har lagningsgrejor till cykeln i. Jag tänker sy en ny påse för den nuvarande är så smutsig.

1 kommentar:

Birgitta sa...

Tackar, tackar för "grisen i säcken"...
speciellt för Den lilla väskan, grisen och scrapbookgrejorna...
Väskan är ju hur söt som helst, har alltid varit svag för lappteknik...

Tack igen//Birgitta