4 juni 2009

Många bollar i luften

Många påbörjade projekt. I förrgår kom dottern och sa: Mamma jag vill ha en tröja, den ska vara röd. Efter lite tankeverksamhet insåg jag att hon inte vill ha ull. Bomull så klart. Lite mer tankar och nu kom jag på att det finns rött lingarn i garnförrådet. Hon fick prova min lintröja och godkände både färg och kvalitet. Grön ullkofta, junisockor i sockklubben (med röda äpplen) och ett par halvvantar. Halvvantarna blir just nu inte bra, jag tror att jag har rivit upp minst fyra gånger.


Skolåret närmar sig sitt slut och det är mycket som händer den här tiden på året, utflykter, födelsedagar, avslutningar, sommarplanering mm. Det ska bli skönt med sommarlov. Det brukar ta en vecka eller två att koppla bort de vanliga rutinerna. Förhoppningsvis blir det en fin sommar med mycket stickat och sytt.

1 kommentar:

Stick-kine sa...

Läser gärna och ofta din blogg! Provat sticka en liten mus - få se om den blir OK. Nu ska jag kolla på utlottningen.Kram/Kine