27 juli 2009

Sommarprojekt

Nu har jag åkt färdigt i sommar. Efter en månad på flera olika ställen runt om i landet ska det bli skönt att slippa bo i väskor och kassar. I helgen träffade jag två trevliga stickande vänner från nätet. Vi fikade på Love&Peace i Borlänge, trevligt café med ekologisk inriktning. Tack för en stunds avkoppling i regnet. Broderiet ovan är inköpt i Blekinge och ska bli en liten påse.

Den blomstertid har kanten kvar. Många korta varv som blir en uddig kant. Hoppas att garnet räcker.Havregul kofta från Garnstudios nya höst/vinterkollektion. Det går fort att sticka med stickor nr 4. Ännu har jag inte bestämt hur jag vill ha halsen, det är lita kvar att sticka till dess. Jag vill inte ha sjalkragen på mönstret, det blir så knöligt under en jacka. Jag tycker att det finns många inspirerande modeller hos Garnstudio. Däremot gillar jag inte deras beskrivningar. Jag tycker de är röriga och småkrångliga. Jag ändrar alltid något.

1 kommentar:

Iwona Eriksson sa...

Jag håller med. Drops har många fina modeller men deras beskrivningar... Svårt att inte ändra något, man fattar inte ibland vad dom menar :) Och den här koftan tänkte jag sticka faktiskt :)