11 augusti 2009

Klar och oklar

Gula koftan är KLAR. den blev alldeles utmärkt i form och storlek. Hoppas att den håller formen, det är inte alltid så lätt att veta när man har stickat i ett garn man inte har använt tidigare.

Sjalen i Kauni är OKLAR, dvs efter att ha visat den för en god vän, som också stickar bestämdes att det lila-lila partiet skulle få vara kvar, men efter en natts sömn och en tidig morgon har jag nu rivit upp den biten. En hel dags stickjobb....Jag hade nog aldrig blivit riktigt nöjd om jag inte hade rivit upp. När man stickar med Kaunis effektgarn är det bra att ha något mer garn än man tror sig behöva. Det dyker upp oväntade knutar där det plötsligt blir en annnan färg....
Om det är någon som tycker att du har mycket garn kan du alltid visa det här......
Min uppåner kofta är också OKLAR, jag förstår inte varför jag nånsin köpte garnet i den färgen. Jag kommer inte att ha den, så numera är den runda nystan i en plastkasse igen....

1 kommentar:

Sunna sa...

Åhh vad snygg den gula koftan var. och så läckert med kilarna. en riktig favorit hos mig. vet du det där rummet du länka till. jag skulle så gärna vilja gå in och börja sortera. tycker det är halva nöjet, plocka och kombinera. helt underbart ställe