30 augusti 2009

Skogsdag med slöjd

Efter en dag i Stadsskogen med massor av folk som ville veta mer om skog, svamp, slöjd och annat är jag trött. Vi i Hemslöjdsförbundet gjorde reklam för våra aktiviteter under hösten.
Väskan ovan är broderad i tvistsöm och flossa. Material finns att köpa från Hemslöjden i Skåne.

När jag skulle plocka ihop lite att visa hittade jag min dotters dockas mössa med påsöm från Dala-Floda. Dockan är undanlagd sen flera år men mössan finns bland broderade saker att visa vid kurser och andra slöjdtillfällen.

3 kommentarer:

Stick-kine sa...

En underbart vacker och välgjord mössa, blir lite rörd när jag ser mössan, min faster gjorde en sådan till min dotter!

Sunna sa...

Jag har faktiskt också en sån, sparad och undangömd med många minnen. Jättefin.
Tack igen för garnet, har använt det blåmelerade i helgen till ett par vantar och det var suveränt att sticka med

Camilla sa...

Det är den fräckaste och läckraste väska jag sett på länge...