26 oktober 2009

Novembermuddar

November närmar sig med stormsteg. Helgen gav en extra timme att sticka på. Novembermuddar i Pulsklubben stickade i NoroSilkGardenSock, stickor nr 2½ sitter som klistrade på handleden. Det skulle ha varit halvvantar men jag gjorde muddar i stället. Halvvantarnas tid är nog över eftersom det är kallare ute, muddar kan man ju ha till lust och fägring även inomhus.

Jag blev inspirerad att sticka fler muddar så det blev en till, Tapisserie från den här boken. Mudd nr två är på gång. Garn: svart Sisu och NoroSilkGardenSock, stickor nr 2½.

Under den här veckan ska jag försöka komma igång med mitt "stora" SoYouThinkYouCanKnit projekt. Många planer har snurrat i huvudet.

5 kommentarer:

fale artut sa...

Vad tyckte du om boken?
Fina pulsvärmare!

EvaL8 sa...

svar: Jag lånade först boken på biblioteket och har sen köpt den som idé och inspiratinsbok. De här muddarna är det första jag stickar ur boken. På Ravelry finns bilder på alla vantar ur boken.

Sunna sa...

Vilka otroliga muddar, måste kolla in det mönstret på pulsklubben, har ett rött alpacka garn som jag inte vetat riktigt vad det ska bli. Det skulle verkligen passa. De andra muddarna är alldeles för proffsiga för mig men otroligt vackra

Carina sa...

Jag kollade på novembermuddarna men tyckte inte dom såg så där jättekul ut. Men nu när jag ser dina så kanske jag ska ändra mig. Du har skippat tummen eller är det bara som det ser ut? Riktigt läckra blev dom.

"the-Cat-in-the-Yarn" sa...

De ser riktigt härligt höstlika ut novembermuddarna. Fina färgövergångar i garnet.