1 maj 2010

Sippor och mössa

Nu blommar vitsippor och blåsippor samtidigt. Solen sken nästan hela dagen igår. Många var ute och firade. Själv kryssade jag mellan krossat glas och vårglada personer ner till stan. Skaffade knappar till min tröja fast jag vet inte om dom passar.

Studentmössan fick stanna hemma i stället blev det en mössa med häng i det för mig nya Noro-garnet Taiyo. Snabbstickat, färgglatt och mjukt. Garnet är en blandning av bomull, ull och silke.

Här är tröjan med ärmarna isatta. Bilden blev lite suddig därför är den inte så stor.

4 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Ja, nu är det vår och skönt med blommor som lyser upp.
Synd bara att folk inte vet vart de ska slänga skräp.
Fin tröja!
Ha en skön helg!!!

Bland nystan o papper sa...

Tröjan är jättefin!! Gillar färgen också.

Malin

Myricas Farmor sa...

Tröjan blev jätte fin.
Och mössan det var så sköna färger i den. Jag sak nog ´skaffa Noro garnet.
Var har du köpt ditt.
Ha en bra dag
kram

lotta n sa...

Vilken jättefin tröja!!!
Lika användbar sommar som vinter. Skulle gärna sticka en likadan, kan du tänka dig att lägga ut mönstret?