3 juni 2010

Effekter av för mycket TV-tittande

Nu när min Lerwicktröja är klar planeras nya projekt. Inspirerad av TV-serien om Tudors blir det kanske en Mary Tudor (Ravelrylänk). Provstickningen visar att det fattas färger av det shetlandsgarn som finns här. Vad göra då?

Jo man tar fram sin provkarta med massor av färger, lyfter lelefonluren och ringer hit. Alla färger som jag behöver finns utom en. Den färg som fattas är som tur är bara en extra bonus till mig som kan vara bra att ha. Så nu får jag vänta några dagar innan det kommer ett paket med godisgarn. Medan jag väntar blir det lite studentfest och 50-årskalas (och lite stickning av diverse påbörjat).

2 kommentarer:

Sunna sa...

Men jisses, kan man sticka så

Zandra sa...

Snyggt! Jag måste säga (och egentligen är jag inte förvånad alls!) att har halkade in hos dig igen (läser ganskaofta) men denna gången klickade jag på en FANTASTISK nåldynebild hos Mönsterarkivet... Och som sagt, jag är egentligen inte förvånad, du e så härligt kreativ! En riktig inspiration