17 mars 2011

Stödköp

Vad kan man som stickare göra för Japan? Jag har köpt ett nystan Sekku från Noro, 420 m/50 g. Garnet är gjort av hälften bomull, resten är ull, silke och nylon. Vad det blir? En sjal eller en halsduk. Det var svårt att välja färg, slutade med ett vårlig grön-gul-rosa nystan. Garnet är köpt hos Yll&Tyll. Här kan du läsa mer.

Blåa koftan växer. Snart är bålen klar och ärmarna kan börjas. Igår kväll överlämnade jag Delsbotröjan till Philochoros. Det känns bra att den till slut blev klar.

7 kommentarer:

metamorphosis sa...

Vilket helt fantastiskt mönster på den blå koftan! Spännande och vackert på samma gång!

Annika sa...

Mina första tankar gick också till att köpa Noro-garn. Just det där garnet har jag aldrig sett förut, härliga vårfärger!

Gita sa...

Har inte sett Noro Sekku förut. Ser ju helt underbart ut!
Var hittar man detta ljuvliga garn? Helylle verkar sälja det, men jag hittar ingen färgkarta. Vet du fler?

teresa sa...

Så otroligt vacker stickning!
Jo, jag vill jättegärna gå på mailkurs, skulle verkligen behöva det!!!
(Vad fin din blogg blivit med den stickade bakgrunden.)
Trevlig helg!

ylva sa...

Den blåa tröjan är helt ljuvlig! Vilka mönsterrapporter!!!!

Det som händer i japan är nästa obegripligt! svårt att ta in men det lilla man gör är väl ändå värt nåt´.

Skarvtjärns Greta sa...

Verkligen toppenblogg och Om man med att köpa Noro-garn för att stödja Japan tycker jag verkligen att det ska uppmuntras

Sunna sa...

vilket underbart garn, riktiga vårfärger