18 december 2011

Mera Brynäs och vinterlöv


När jag levererade ett par sockor fick jag genast beställning på ett par till. Så här blev Brynässockor nr två.


Nästa år fyller Hemslöjderns riksförbund 100 år. Runt om i landet görs det löv. Det ska bli 2000 löv till träd som ska finnas på en utställning på Liljevalchs i Stockholm. Nu har jag stickat (vad annars) en lång remsa som täcker träkanten på det utsågade lövet. Jag tror lövet ska vara vänt åt andra hållet. Medan jag väntar på att få veta säkert lövets riktning får innehållet fixas senare (det är på god väg). Det tog sin lilla tid men det mesta är stickat på bussresor runtom i stan.

Trots blötsnö ser det lite mer jullikt ut ute. Får se om den är kvar till jul eller om det kommer mera.

4 kommentarer:

Eva Hudin sa...

det ska bli så spännande att till slut få se det där trädet med så många individuellt tillverkade löv.
vi får nog en grön och blöt julhelg här nere i sydväst. det är bara att gilla läget.

Sunna sa...

Jag har precis gjort klart ett par brynäsvantar,Hejja brynäs

Monica sa...

Heja Brynäs.
Håller på med ett par sockor till ett av barnbaren.

Meta Skoglund sa...

Ja ett stickat löv, kommer att bli väldans snyggt tror jag. Mitt ska bli vävt, snart!
go jul