4 december 2011

Reklamvantar


I januari ska jag leda en vantkurs. Då gäller det att förbereda sig. Så jag stickar vantar av alla de sorter för att kunna visa för deltagarna. Hos Garngalleriet kan du läsa mer om kursen.  Kanske något att önska sig i julklapp?
Igår bakade jag lussekatter och idag väntar julmarknad här. Jag har plockat ihop lite smått och gott från skåp och lådor. Förra året kom inte så många, hoppas det blir fler som tar sig tid att besöka oss i år.
I stället för regn kan det väl komma lite snö så julkänslan kommer. Jag har varit i Stockholm och skaffat nya, lila, vinterkängor som nu väntar på lite kyla och snö. Klappade inte så mycket garn i huvudstaden. Allt för mycket folk på gator och torg för min smak. Och så har vi ju en bra butik i stan och så finns det bra nätbutiker och i nödfall kan det finnas vänner runt om i världen som kan hjälpa till med införskaffandet av nödvändiga, stickrelaterade produkter. 

6 kommentarer:

Linda sa...

Så flotte vantar. Jeg får nøye meg med kurs på Youtube:)

Annika sa...

Så fina, så fina!!!

Pysselfarmor sa...

Ååååå så fina och jag klickade mig genast iväg för att kolla in när...ouppsss...då är jag i Thailand på bröllop! Men jag har nog chansen att delta vid något annat tillfälle när jag får dig som är suverän kursledare! Ha en jätteskön andra advent och jag hoppas att det kommer många besökare till marknaden.

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Knit-Marie sa...

Flotte votter!
Nu ligger mina variationer på dina halvvantar på in blogg.

Malin sa...

Åhh så fina vantar!

teresa sa...

Hade jag bort närmare så hade jag gärna kommit på julmarknaden!
De rödvita vantarna är jättefina. Tyckte också mycket om vantarna i ditt förra i inlägg. De var dessutom stickade i ett riktigt härligt garn.
Önskar jag vore åtminstone hälften så flitig som du.