16 januari 2012

Axlar på nytt sätt


Kanske inte nytt men jag har aldrig stickat axeln på det här sättet. Om jag inte blir nöjd går det ju alltid att riva upp och göra om. När jag stickar efter en beskrivning kan jag ibland undra: Finns det något som ingen har kommit på? Den här axeln är från en beskrivning som troligen är från slutet av 60-talet eller början av 70-talet. Man lär så länge man lever.

I övrigt har jag planerat kurser och aktiviteter, komponerat nya vantar, ritat mönster och ilsknat till över dagens teknikutveckling. När jag har lärt mig en något för mig nytt så ändras det, t ex en hemsida byter utseende. Varför måste allt ändras så fort?

3 kommentarer:

StickFia sa...

En sån skidolle hade jag i ljusblått på den tiden ;-D

Ruta Ett sa...

Det sättet att sticka axel har jag aldrig sett. Men det var snyggt.

Asplund sa...

Det ser verkligen lovande ut - ser fram emot att se fortsättning!