12 maj 2012

Det här är sååå kul!


En tråd i taget. Det är så kul att se hur det blir. Bara en tråd till. Många färgbyten men inga trådar att fästa. Bara att gnugga ihop skarven och sticka vidare. Innan stickningen på börjas gör man ett nystan av de olika färgerna man valt. Ett nystan för bottenfärg och ett för mönstret. Längderna på garntrådarna varierar mellan tre och nio meter. Ett utmärkt sätt av göra av med många små nystan av rester. Har redan börjat fundera på en annan färgställning. Stickar mitt eget mönster som jag gillar väldigt mycket.

7 kommentarer:

torirot sa...

nydelig!

Eva Hudin sa...

Hur många armar och händer har du, människa :-)

Jättesnyggt, som alltid!

Annika GW sa...

Så snyggt det blir! Det där med trådarnas sammanfogning och att man gör nystan av dom var något nytt för mig. Smart! / Annika

StickFia sa...

Du är så duktig! Alltid roligt att se vad du stickar! å så måste jag instämma med Eva, men vet att du är utrustad som alla vi andra - och jag har sett dig sticka och det går fort.

Stick-kine sa...

Det blir ju jättefint! Det måste vara rent ullgarn du stickar i annars kan man väl inte "gnugga" ihop ändarna?

Löpmaskan sa...

Mycket vackert! Och vilket bra sätt att använda sina små restnystan på.

disa sa...

Åh, så vackert det blir!! =)