19 juni 2012

Beach 2012 anno 1952


Baddräkten är klar. Jag har stickat den minsta storleken som fanns i mönstret, från 1952. Den ska var med som kursmaterial senare i höst. Ganska trist att sticka. Massor av montering. Nästa baddräkt blir nog en annan modell. Om man vill synas på standen, och vem vill inte det (inte jag), så är den här nog perfekt. Tur att den är för liten för mig.


Här är en bild från tidningen där beskrivningen finns. Hur min skapelse funkar i badet har jag ingen aning om och lär inte få veta det heller. Om jag träffar någon som vill prova (tonårsdottern vågar jag inte ens fråga) och den går med på ett foto, lovar jag ett invirkat blommåttband som betalning.

13 kommentarer:

Eva Hudin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eva Hudin sa...

Ja, vad ska man säga. Well done, förstås, som vanligt. Men stickade baddräkter är nog inget för mig heller. Hoppas du hittar en modell som vill låta sig fotograferas.

Ostickat sa...

Det praktiska är inte alltid det viktigaste utan att den är snygg är väl prio ett ;-),, å ruggigt läcker är den där badräkten :-)

emma sa...

Wow, vilken härlig :) Den kanske skulle passa på en skyltdocka i ett garnaffärsfönster tills i höst...

AnnaM sa...

Den är läcker, men om jag inte har fel för mej så töjer
superwash-garn ut sig något grymt när de blir blöta!

EvaL8 sa...

Till Anna: Jag ska inte bada i den och troligen inte någon annan heller. Den ska bara va. Jag har använt mitt superwashgarn för det passade med masktätheten. Vill inte ha det till något större eftersom det växer i blött tillstånd.

Annika GW sa...

Om man inte vill bada i baddräkten kanske den också går att använda som "body" till kjol eller shorts! Kul med gamla beskrivningar!

Asplund sa...

Imponerande - jag hade kroknat på ett tidigt stadium, är jag säker på! Kul att få se en glimt av den i fredags!

Ing-Marie i Säter sa...

Jag tycker den blev snygg. Jag kan tänka mig en matchande trikålångkjol till. Man behöver faktiskt inte bada för att man har baddräkt på.

Ecther sa...

Den är ju helt underbar!!! Den hade jag jättegärna velat ha som baddräkt i sommar, om garnet varit mer anpassat för bad vill säga ;) . Vilken storlek är det? Minsta storleken låter ju som att den kan vara ganska liten?

Yoko sa...

sicken underbar! undrar om man skulle våga dra på sig en s¨dan...

Clara sa...

Så jäkla fin, som alltid blir jag imponerad av vad du gör!

dessi9 sa...

Hej!
Jag såg den här baddräkten när du stickade den och har inte kunnat glömma den. Nu har min dotter som dansar Lindy och gärna klär sig tidsenligt bett mig sticka en baddräkt. Jag undrar var du hittade mönstret och om du vet var jag kan få tag i det eller ett liknande mönster?