1 juli 2013

En gåta


Idag börjar en mysteriestickning på Ravelry, En gåte på en måte, Det ska bli fem delar under juli. Jag har stickat del 1. Det har gått åt många strumpstickor, tur att jag har några stycken. Båda vantarna är påbörjade. Del 2 kommer om några dagar. Här kan ni också läsa om gåtan. Mönstret finns både på norska och engelska. Om det ska fortsättas att sticka med någon av färgerna vet jag inte, det är tre färger till som ska användas. En tråd mer eller mindre att fästa har aldrig bekymrat mig så jag tog av garnet.

5 kommentarer:

torirot sa...

Det var kjapt!

torirot sa...

Det er forresten ikke nødvendig å kutte garnet nå... Jeg skal legge inn det i Ravelry-tråden, takk for tipset :-)

Anonym sa...

Jämansch´ va´ snygg mudd :)
Spännande se fortsättningen!

Angeli sa...

Jag hänger med
och ska lägga upp för vantarna.

Karin sa...

Hejsan! Vad spännande att följa din stickning och se hur det kommer att bli. Ha en fortsatt bra sommarkväll Karin