20 september 2014

Inga vantar

De blå-vita vantarna är upprivna. Färgerna var för lika och dessutom hade vantarna blivit lite för korta för mina stora händer. Visst kunde jag lagt till några varv men jag är lite petig med att bli nöjd  och det vejdefärgade blå garnet behöver nog ett lite annat mönster om det stickas tillsammans med vitt.


I stället kommer här en bild på lite fair isle mönster. Det ska bli en tunika men eftersom beskrivningen är fel har jjag tappat lite lusten för detta projekt. Helt fel maskantal i beskrivningen gör att storleken inte blir som önskat. Hmm,  32 m för lite på övervidden blir ett tight plagg. 

3 kommentarer:

Barwitzki sa...

God morgen, jeg tar en tur i pc og etterpå mannen min og jeg tar en tur i byen Weimar - vi besøker venner. Jeg vil strikke i bilen :-) Mønsterstrikke er ikke så bra med bilden, så jeg vil strikke strømper videre... Herlig er din fair-isle-strikkmønster. Jeg liker veldig - beklager veldig, at masketall ikke riktig. Så være synd.
Jeg ønsker deg masse moro med votterstrikke - jeg er med også.
Senere kommer i blogg.
Ha en riktig god helg. Hilsen sender deg Viola

Barwitzki sa...

Ohhhh har jeg lest riktig, du har sprettet votter allerede - så jeg ønsker deg glede med ny votter eller andre prosjekt. Jeg ser frem til å se.
Ha en solrik dag utenfor og i hjertet.

Kerstin sa...

Trist med upprivning. Särskilt trist är det om det är fel i mönstret.