3 januari 2015

Som alla andra wip

Så är i början på året är det flera som kollar vilka projekt som är på gång, vilka som ska rivas upp eller hur de nu ska behandlas. Jag gör en liten lista utifrån vad som finns som wip på Ravelry.

Lady Mary: Påbörjad förra julen. Borde kunna stickas klar, men inte just nu.

Vine&Clover: Alltför slimmad passform för att den ska blir klar nu. Får vänta.

Red&Pink: Kofta i Rauma Finull. Den översta biten i mosstickning är för vid men kan kanske rivas upp och fixas till. Ärmar fattas.

Stella sjal: Kan få ligga tills jag har bestämt om den ska få bli klar eller en stor provlapp till nån klipp-i-stickat kurs.

Norsk kofta: Den har jag stickat på idag!

Inga påbörjade sockor eller mössor finns. En sjal i 1-tr ullgarn kanske får se lite dagsljus. En och annan ensam vante kanske får sällskap av den andra.

Sen finns det en hel del påbörjat som av olika anledningar inte kan visa upp sig. En hel del koftärmar är färdiga och väntar på resten. Jag gillar verkligen att sticka ärmar!

Så väldigt mycket som är påbörjat är det inte (väl?). Värre är det med alla otaliga idéer som pockar på uppmärksamhet och allt garn som borde bli något. Men det är en helt annan fråga.

3 kommentarer:

kråkspark sa...

Det är helt otroligt vad du hinner med. Så fantastiska mönster du komponerar!

Sunna sa...

du har ju nästan inga ufo alls... ha en riktigt bra start på 2015

Monica sa...

Har börjat dyka i min korg och måste ju inse att det är betydligt fler ufo:n i den än vad du räknat upp. :)